Poate angajatorul sa recheme un angajat din concediul de odihna?

concediul de odihnarechemareCO
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Mai ales in aceasta perioada a sarbatorilor exista angajati care "dispar" de la locul de munca destul de multe zile. Evident, legal, uzand de concediul de odihna. Uneori, insa, apar si situatii in care este imperios necesara prezenta acestora in cadrul companiei. Ce se poate face in aceasta situatie?

Solutia este "rechemarea angajatului din concediul de odihna". Exista prevederi care permit angajatorului acest lucru. Potrivit art.146 din Legea nr.53/2003 (Codul Muncii), concediul de odihna poate fi intrerupt la cererea angajatului (pentru motive obiective) sau conducerea companiei poate rechema angajatul din concediu de odihna in caz de forta majora sau pentru interese urgente care impun prezenta salariatului la locul de munca, potrivit legii.

Rechemare din concediu de odihna se face, de regula, in scris. Dar daca salariatul este plecat din localitate, acesta rechemare se poate face si telefonic sau prin e-mail. Practic este indicat sa exista rechemarea scrisa dar sa se uzeze si de varianta unei instiintari telefonice sau/si prin e-mail, dat fiind ca de cele mai multe ori plecarea in concediu de odihna presupune parasirea localitatii si o instiintare trimisa la domiciliu si-ar putea intalni destinatarul mult prea tarziu.

Salariatul isi va efectua restul de concediu de odihna ramas neefectuat la o data ulterioara. De asemenea, indemnizatiile achitate deja nu se vor mai restitui.

Trebuie precizat faptul ca intreruperea concediului de odihna se realizeaza la data primirii dispozitiei de reluare a lucrului, iar nu la data reluarii efective a lucrului. In plus, legea obliga angajatorul sa "suporte toate cheltuielile salariatului si ale familiei sale, necesare in vederea revenirii la locul de munca, precum si eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a intreruperii concediului de odihna". Asta poate insemna cheltuieli legate de transport, cazare etc.

Prevedere Codul Muncii

Art. 146. - (1) Concediul de odihna poate fi intrerupt, la cererea salariatului, pentru motive obiective.

(2) Angajatorul poate rechema salariatul din concediul de odihna in caz de forta majora sau pentru interese urgente care impun prezenta salariatului la locul de munca. In acest caz angajatorul are obligatia de a suporta toate cheltuielile salariatului si ale familiei sale, necesare in vederea revenirii la locul de munca, precum si eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a intreruperii concediului de odihna.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
concediul de odihnarechemareCO

Data aparitiei: 28 Decembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Poate angajatorul sa recheme un angajat din concediul de odihna? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]