Casele de pensii sectoriale (partea 1)

case de pensii sectorialeHotararea 233/2011SRIMAI
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Hotararea Guvernului nr. 233/2011 privind atributiile, organizarea si functionarea caselor de pensii sectoriale a intrat in vigoare o data cu publicare in Monitorul Oficial al Romaniei:

„Casele de pensii sectoriale sunt structuri de specialitate, cu personalitate juridica, infiintate prin lege, in subordinea Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor, precum si a Serviciului Roman de Informatii, si se supun legislatiei in vigoare privind protectia informatiilor clasificate.

Casele de pensii sectoriale administreaza, impreuna cu Casa Nationala de Pensii Publice, sistemul public de pensii din Romania pentru persoanele prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) si pct. V din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Casele de pensii sectoriale se organizeaza si functioneaza dupa cum urmeaza:

a) pentru Ministerul Apararii Nationale, la nivel de structura centrala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare privind organizarea si functionarea acestei institutii publice;

b) pentru Ministerul Administratiei si Internelor, la nivel de unitate in subordine, potrivit dispozitiilor legale in vigoare privind organizarea si functionarea acestei institutii publice;

c) pentru Serviciul Roman de Informatii, la nivel de unitate in subordine, potrivit dispozitiilor legale in vigoare privind organizarea si functionarea acestei institutii publice.

Casele de pensii sectoriale au sediul in municipiul Bucuresti, dupa cum urmeaza:

a) Casa de pensii sectoriala a Ministerului Apararii Nationale – str. Drumul Taberei nr. 7–9, sectorul 6;

b) Casa de pensii sectoriala a Ministerului Administratiei si Internelor – str. George Georgescu nr. 3, sectorul 4;

c) Casa de pensii sectoriala a Serviciului Roman de Informatii – str. Piata Amzei nr. 4, sectorul 1.

Structura organizatorica a Casei de pensii sectoriale a Ministerului Apararii Nationale se aproba de catre ministrul apararii nationale, avand un numar de 120 de posturi finantate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apararii Nationale, dintre care 40 de posturi se preiau din cadrul Directiei financiar-contabile a Ministerului Apararii Nationale.

Structura organizatorica a Casei de pensii sectoriale a Ministerului Administratiei si Internelor se aproba de catre ministrul administratiei si internelor, avand un numar de 105 posturi finantate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor, dintre care 50 de posturi se preiau din cadrul Casei de pensii a Ministerului Administratiei si Internelor.

Structura organizatorica a Casei de pensii sectoriale a Serviciului Roman de Informatii si numarul maxim de posturi finantate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Serviciului Roman de Informatii, se aproba de catre directorul Serviciului Roman de Informatii, potrivit reglementarilor legale in vigoare.

Personalul caselor de pensii sectoriale este constituit, dupa caz, din urmatoarele categorii de personal:

a) pentru Ministerul Apararii Nationale: cadre militare in activitate si personal civil;

b) pentru Ministerul Administratiei si Internelor: functionari publici cu statut special;

c) pentru Serviciul Roman de Informatii: cadre militare in activitate si personal civil.

Conducerea caselor de pensii sectoriale este asigurata de un director, cadru militar in activitate/functionar public cu statut special, numit prin ordin al ordonatorului principal de credite in subordinea caruia functioneaza casa de pensii sectoriala, respectiv prin ordin al ministrului apararii nationale, al ministrului administratiei si internelor sau al directorului Serviciului Roman de Informatii, dupa caz, in conditiile legislatiei specifice aplicabile acestei categorii de personal.

Directorii caselor de pensii sectoriale sunt ordonatori tertiari de credite pentru cheltuielile cu prestatiile achitate din bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si pentru cheltuielile aferente altor drepturi sociale si pentru alte cheltuieli suportate din bugetul de stat, stabilite de ordonatorul principal de credite, potrivit legii.

Click aici ca sa cititi partea a doua.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de pensii sectorialeHotararea 233/2011SRIMAI

Data aparitiei: 28 Martie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Casele de pensii sectoriale (partea 1) Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Detasare salariat. Statul in care se platesc contributiile socialeIntrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat medical cod 08. CASS ianuarie - aprilieIntrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]